Praktijkwerkers passen soms al jaren met succes een interventie toe om een bepaald vraagstuk aan te pakken. Hoe deze interventie precies werkt, dat zit vaak vooral in hun hoofden. De interventie is soms gedeeltelijk en soms zelfs helemaal niet op papier vastgelegd. Wat zijn goede redenen om ze te beschrijven? Overdraagbaarheid.
Een handboek maakt de interventie overdraagbaar, zodat meer mensen met de interventie kunnen werken. Voor de eigen organisatie is het waardevol om handboeken te hebben van de interventies waarmee praktijkwerkers in de eigen instelling werken. Zo kunnen meer collega’s binnen de organisatie de interventie gaan toepassen. Daarnaast kan de interventie aan andere organisaties beschikbaar gesteld worden. Denk hierbij aan auditors, certificeringsorganisatie, overheidsinstanties etc etc. Door kennis te delen en voort te bouwen op elkaars kennis, kun je als sector efficiënter werken en je doelgroepen beter helpen.
Uw KAM zorgsysteem is met veel zorg en aandacht opgesteld. Dit heeft veel van uw organisatie, en dus van Uw medewerkers, gekost. U heeft door het KAM zorgsysteem de mogelijkheid om een aantal certificaten te behalen. Deze certificaten maken dat uw bedrijf zich onderscheid door kwaliteit te leveren. Het onderhouden van uw met zorg opgezette KAM zorgsysteem is minstens zo belangrijk als het opzetten hiervan. Het Interne Kwaliteitshandboek (IKB) is één van de documenten die beschikbaar moet zijn om door een certificatie-instelling (CI) gecertificeerd te kunnen worden. Wij kunnen u daarbij assisteren en begeleiden .
WERKWIJZE: Adviesbureau Hommel heeft de jarenlange ervaring in het opzetten en onderhouden van KAM zorgsystemen in diverse uiteenlopende disciplines en organisaties. Door deze ervaring is het mogelijk om snel te integreren in de organisatie. Adviesbureau Hommel zal in eerste instantie verkennend gesprek voeren met de verantwoordelijk voor het KAM zorgsysteem. Er zal gekeken worden naar interne audit resultaten, naar audit resultaten, naar veranderen de werkprocessen en naar eventuele veranderingen in de organisatie of locatie. Ook tussentijdse rapportages zullen bestudeerd worden. Al deze gegevens zullen geïnventariseerd worden gerapporteerd. Aan de hand van deze informatie zal gekeken worden wat er verbeterd dient te worden aan het KAM zorgssyteem. Afhankelijk van uw organisatie zal deze check uitgevoerd worden in een vooraf afgesproken interval. Er kan ook gekozen worden om een meer frequent bezoek te plannen waardoor de eventuele achterstand in het administratief gedeelte van het KAM zorgsysteem, ingehaald kan worden.
Voor persoonlijk en deskundig advies, kunt u uiteraard bij ons terecht.
Adviesbureau Hommel is de specialist voor uw organisatie op gebied van Kwaliteit, Arbo, Milieu en Duurzaamheid.
Onze kracht is de verbindende factor tussen uw vraag en de oplossing.
Meedenken met de klant is regel en geen uitzondering.
Onze ervaring is uw resultaat!
Voor vragen kunt u gebruik maken van onze telefonische ondersteuning van ons bedrijfsbureau 0611583417.